BrazilAutomotiveGuide_2024

BRAZIL AUTOMTIVE GUIDE JAN 2024 | AUTODATA 70 BAG FABRICANTES DE IMPLEMENTOS RODOVIÁRIOS • ROAD TRANSPORT EQUIPMENT MANUFACTURERS tamente no desempenho. Até novembro as vendas eram 15% inferiores às do mesmo período de 2022, com pouco mais de 55 mil unidades: “Se repetirmos o resultado, estimado em 60 mil veículos, já será um grande feito nos leves”. O presidente da Anfir diz que o ambiente de negócios de leves está sendo gradualmente alterado em função da nova realidade dos grandes centros urbanos em termos de mobilidade. A última entrega da mercadoria, antes dedicada a caminhões de até 3,5 toneladas, agora passou a ser feita com o uso de vans e outros veículos menores, incluindo automóveis: “É uma realidade mundial crescente”. Ele argumenta que as grandes redes varejistas e de e-commerce estão investindo em centros de distribuição mais próximos aos centros urbanos para qualificar a entrega direta ao cliente. Com isto a preferência é por veículos menores, que possam circular com mais agilidade por estas áreas: “Nos Estados Unidos esta forma de operar já está consolidada. Deveríamos ter nos antecipado a este movimento. Agora precisamos encontrar formas de mitigar as perdas e encontrar alternativas para a indústria”. supply green steel. Simultaneously operators are signaling the possibility of autonomous vehicles for operation in limited areas: “A great number of new developments will arrive in 2024 and the following years”. The light segment, on the other hand, is undergoing a number of market changes, which have a direct impact on its performance. Up to November, sales were 15 % lower than the same period the previous year, a little over 55 thousand units: “If we manage to repeat the number, estimated at 60 thousand units, it will be something to celebrate in light equipment”. The President of Anfir states that the business environment for light equipment is gradually changing as a result of the new picture of large urban centers when it comes to mobility. The last delivery, usually performed by trucks of up to 3.5 tons, is now being made by vans and even smaller vehicles, including automobiles. “It is a new scenario worldwide. And growing”. He argues that the big retail chains and those involved in e-commerce are investing in distribution centers closer to urban hubs, to facilitate delivery straight to the consumer. Therefore, the preference goes to smaller vehicles, which can move around more easily in these areas: “In the US this is a consolidated way of life. We should have prepared ourselves ahead of time. Now we need to find ways to minimize losses and identify alternatives for the industry”. Randon

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