BrazilAutomotiveGuide_2023

48 Janeiro/January 2023 | AutoData | Brazil Automtive Guide for next year, but it is imperative that the incentives granted to the companies installed in the Free Zone be maintained in all segments. That is the only way to maintain production and attract new investments”, maintains the president of Abraciclo. Abraciclo also monitors financing closely as a risk factor, given that purchases of models of low cylinder capacity, which is where the main sales volume is, depend on credit availability. Today’s approval of credit proposals is below three requests out of ten, according to information gathered informally from some banks. This scenario is a reflection of the lower income of the population, which increases defaults. Even so, the market is hot, and financial enterprises dispute approvals for those clients who are good at paying their bills. INVEST TO GROW The attraction of new investments is a key point for the next years in the Brazilian motorcycle industry, for existing installed production capacity should reach its limit in 2022, which indicates the need to invest in increasing the factory’s capacity so as to maintain the gradual growth expected in the next years. Manufacturers in Manaus have already produced 2 million units back in 2011, but the market shrank since that year, and the industrial units were adapted to the new status quo, according to Mr. Fermanian; now there is this need to increase production capacity. To export more is also part of Abraciclo plans for 2023, as it sees an increase in the volume of 5% vis- à-vis 2022, with manufacturers increasing market share in the South America and the United States. Mr. Fermanian believes that this expansion could be higher, but this will depend on the effort of each individual associated company. In focus, also the increases in exports of components for spare parts. In 2022 were produced 1million 418 thousand motorcycles in Brazil, for a growth rate of 19% over 2021. Sales in retail totaled 1 million 340 thousand registrations, a volume 18% higher than the one the year before: “The internal market was very good, could have been even larger; also production. Sales grew, but were limited on account of the productive capacity”. Exports of motorcycles produced in Brazil totaled 56 thousand units, an increase of 2.4% as compared to 2021.  ter os incentivos dados às empresas instaladas na Zona Franca, de todos os segmentos. Só assim será possível manter a produção competitiva e atrair novos investi- mentos”, defende o presidente da Abraciclo. Os financiamentos também são monitorados de perto como fator de risco pela Abraciclo, já que as compras de motocicletas de baixa cilindrada, onde está o maior volu- me de vendas, dependem da aprovação de crédito, que hoje está abaixo de três fichas a cada dez enviadas, se- gundo conversas informais com alguns bancos. Este ce- nário é reflexo da renda menor da população, que eleva a inadimplência. Ainda assim o mercado está aquecido e as financeiras disputam as aprovações dos clientes bons pagadores. INVESTIR PARA CRESCER A atração de novos investimentos é um ponto im- portante para os próximos anos da indústria nacional de motocicletas, porque a capacidade produtiva deverá che- gar ao seu limite em 2022, o que abre a necessidade de investir para aumentar a capacidade das fábricas e assim manter o crescimento gradual esperado no médio prazo. As fabricantes de Manaus já produziram 2 milhões de unidades em 2011, mas desde então o mercado recuou e as unidades foram adaptadas para a nova realidade, de acordo com Fermanian, e agora existe essa demanda de elevar a capacidade produtiva. Exportar mais também faz parte dos planos da Abra- ciclo para 2023, que prevê avanço de 5% ante 2022, com as fabricantes aumentando sua participação em merca- dos da América do Sul e nos Estados Unidos. Fermanian acredita que essa expansão poderá ser maior, mas de- penderá do trabalho de cada empresa associada. Tam- bém está no foco o avanço da exportação de componen- tes para reposição. Em 2022 foram produzidas 1 milhão 418 mil moto- cicletas no Brasil, crescimento de 19% sobre 2021. As vendas no varejo somaram 1 milhão 340 mil, volume 18% superior ao registrado no ano anterior: “O mercado in- terno foi muito bem, poderia até ser maior, assim como a produção. As vendas cresceram de forma limitada por causa da capacidade produtiva”. As exportações de motos produzidas no Brasil totali- zaram 56 mil unidades, alta de 2,4% na comparação com 2021.  FABRICANTES DE MOTOCICLETAS • MOTORCYCLE MANUFACTURERS

RkJQdWJsaXNoZXIy NjI0NzM=