BrazilAutomotiveGuide_2023

24 Janeiro/January 2023 | AutoData | Brazil Automtive Guide Mr. Briganti mentioned that in 2022 cash sales were about 65% of total units sold, whereas credit sales accounted for 35%. Historically, it was exactly the opposite. This change is the result of more strict criteria for granting credit, plus the rates of credit financing being applied, which could reach 29% yearly depending on the bank. Most consumers who need credit do not qualify for lower rates. Nissan and Toyota are a bit more optimistic concerning estimates for market sales in the year 2023, forecasting a volume of 2.2 to 2.3 million units sold. Nissan believes that the first quarter will still be negatively affected by the scarcity of semiconductors, but such a scenario should improve as the year goes by, even though still far from normalcy. A good piece of news, beyond the growth estimate, is the reduction in costs with global logistics in 2023 as compared to 2022, which should present lower prices. Mr. Rafael Chang, president of Toyota in Brazil, also believes in a volume of 2.2 to 2.3 million for 2023 but disclosed that for his company the really important fact is that there will be growth. With this positive scenario in mind, the manufacturer is already discussing a new plan comprising from 3 to 5 years, which could involve new investments for increased capacity in the country.  presentam em torno de 65% do total, enquanto as vendas financiadas somam 35%, porcentuais que sempre foram o inverso. A mudança é resultado dos financiamentos mais restritos e os altos juros praticados pelo mercado, chegando a 29% ao ano, dependendo do banco. A maior parte dos consumidores que dependem do crédito não conseguem acesso a linhas de crédito com taxa menor. Nissan e Toyota estão um pouco mais otimistas para o fechamento do ano das vendas em 2023, apostando em um volume de 2,2 a 2,3 milhões de unidades comer- cializadas. A Nissan acredita que o primeiro trimestre ain- da será um pouco afetado pela falta de semicondutores, cenário que deverá melhorar ao longo do ano, mas ain- da longe de sua normalidade. Uma notícia boa, além da previsão de crescimento, é a redução de custos com a logística global em 2023 ante 2022, que deverá ter pre- ços menores. Rafael Chang, presidente da Toyota no Brasil, também apostou no volume de 2,2 milhões a 2,3 milhões para 2023, mas revelou que internamente o importante é a sinalização de que haverá crescimento. Com este cenário positivo a montadora já discute um novo planejamento de três a cinco anos, que poderá envolver novos investi- mentos para ampliação de capacidade no País.  SnvvSnvvSnvv/shutterstock FABRICANTES DE AUTOMÓVEIS E COMERCIAIS LEVES • CAR AND LIGHT COMMERCIAL MANUFACTURERS

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