BrazilAutomotiveGuide_2023

22 Janeiro/January 2023 | AutoData | Brazil Automtive Guide D epois de praticamente repetir o mesmo volume de 2021, com tímida queda de 0,8% nas vendas de automóveis e comerciais leves em 2022, só existe uma opção em 2023: crescer ou crescer. Presidentes de fabricantes e outros executivos ligados à indústria automotiva acreditam que será possível avançar depois de o mercado andar de lado desde o começo da pandemia da covid-19, em 2020. Para o presidente da Anfavea, Márcio de Lima Leite, o incremento mínimo das vendas em 2023 será de 4,1%. Para isto ele usa como base o desempenho de 2022, mas substitui o primeiro trimestre – muito afetado pela falta Crescer ou crescer Indústria aposta no incremento das vendas de veículos leves em 2023 The industry puts all its chips on the increase of sales of light vehicles Having virtually repeated the volume of 2021, with a shy decrease of 0.8% in sales of cars and light commercial vehicles, there is only one option for 2023: to grow or to grow. Manufacturers’ presidents and other executives in the automotive industry believe that it will be possible to progress, after seeing the market muddle through since the Covid-19 pandemic in 2020. To the president of Anfavea, Mr. Márcio de Lima Leite, the increase in sales for 2023 will be no less than 4,1%. To get to this number, he goes back to the performance in 2022 but replaces the 1st. quarter - very much affected by the lack of semiconductors, To grow or to grow Avigator Thailand/shutterstock FABRICANTES DE AUTOMÓVEIS E COMERCIAIS LEVES • CAR AND LIGHT COMMERCIAL MANUFACTURERS

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