BrazilAutomotiveGuide_2022

77 Janeiro/January 2022 | AutoData | Brazil Automtive Guide a operação do transporte público precisam ser reava- liadas. E com urgência, como destaca Bisi: “Omodelo de negócios que está aí não se sustenta mais. O valor pago para essa operação está embutido na tarifa do usuário, que em alguns casos tem até 25% da sua renda comprometida apenas com gastos de transporte. E esse valor não remunera as empresas que operam nesse segmento. Precisamos discutir essas questões porque não é possível oferecer mobilidade com qualidade dentro do sistema atual”. Essas mudanças serão discutidas com o governo para estudar uma maneira viável de mudar o transporte urbano brasileiro. A intenção é de que no futuro esse segmento tenha um fundo dedicado ao financiamento do transporte, mas Bisi não revelou os pormenores sobre o tema, que ainda precisa ser estudado e dis- cutido em Brasília, DF. O tema é tratado commuita importância pela Fabus porque desde o começo da pandemia o segmento urbano já teve prejuízo de R$ 21 bilhões, considerando as empresas ligadas à EMTU, Empresa Metropolitana de Transportes Urbanos de São Paulo. Nesse período 52 empresas fecharam e outras 22 entraram em re- cuperação judicial, por isso a mudança se faz ainda mais necessária – e assim evitar que mais empresas encerrem suas operações. No fretamento a expectativa é de um desaqueci- mento do mercado: “Esse segmento teve forte deman- da durante a pandemia por causa do distanciamento social necessário dentro dos veículos. Com o controle da pandemia em 2022 esperamos compras menores”. Nomercado interno a expectativa é de crescimento, assim como nas exportações, que dependem da reto- mada em outros mercados como Chile e Colômbia. Na Argentina, um grande cliente dos ônibus nacionais, as encomendas estão acontecendo em ritmo menor por causa da crise interna que vive aquele país.  up the acquisition of new buses to renew the fleet, which had become older during the pandemic. It is a specific move, of cities that felt the need to update public service equipment. Overall, taking into account the status in most of the over 5 thousand cities in Brazil, ground rules for public transportation need to be reevaluated. And fast, points out Mr. Bisi: “The current business model does not hold up. The amount paid for this operation is included in the price of the ticket paid by the customer, who in some cases directs up to 25% of his disposable income in transportation fares. In addition, this amount does not pay back companies operating in this segment. We must discuss these issues for it is not feasible to offer mobility with quality within the current system”. These changes will be discussed with the government aiming at finding a viable way of rethinking the urban transportation model. The objective is to set up a fund dedicated to the financing of transportation, but Mr. Bisi did not disclose details of the issue, which still has to be analyzed and discussed in Brasilia. The whole issue is considered vital to Fabus, given that since the pandemic the industry has recorded losses of R$ 21 billion, taking into account the companies linked to EMTU, Empresa Metropolitana de Transportes Urbanos de São Paulo. In this period, no less than 52 companies shut down and an additional 22 went into Judicial Reorganization, Brazil’s equivalent of Chapter 11 in the United States. That is why change is all the more important, to prevent other companies from going under. In the chartering business, the market is expected to slow down: “This segment enjoyed strong demand during the pandemics as a result of the social distancing required inside the vehicles. With the pandemic under control in 2022 smaller sales should be expected”. In the internal market, expectations are for growth, as well as for exports, which depends on markets such as Chile and Colombia picking up. In Argentina, an important client of our buses, orders are coming in at a lesser pace on account of the internal crisis undergoing I the country.  Freepik/onlyyouqj

RkJQdWJsaXNoZXIy NjI0NzM=