BrazilAutomotiveGuide_2022

41 Janeiro/January 2022 | AutoData | Brazil Automtive Guide De janeiro a novembro do ano passado, de acordo com dados das onze associadas à Abeifa – que a partir deste ano não incluirá mais o resultado da BMW, que optou por manter filiação apenas na Anfavea –, as 23,2 mil unidades vendidas no Brasil representamqueda de 7% com relação ao acumulado de 2020. Aprodução local dessas montadoras, também inseridas nas estatísticas da Abeifa, foi de 43,8 mil veículos e apresentou expan- são de 61,2%. Somados, o volume dos onze primeiros meses de 2021 chegou a 67,1 mil unidades, incremento de 28,5% ante mesmo período do ano anterior, o que representa 3,7% do mercado interno brasileiro. Nesse contexto uma dasmais otimistas, a BMW, que produz localmente 80% de tudo o que é comercializado no País, espera repetir o bom desempenho de 2021 e crescer 30% neste ano. AAudi, que anunciou retomada de sua produção nacional, projeta leve crescimento para 2022, conforme as dificuldades de fornecimento dos semicondutores foremse normalizando. AVolvo prefere avançomais discreto, pois o foco está no lançamento de modelos 100% elétricos. AKia, quemira a reconstrução da marca em busca do segmento de luxo, ao apostar em forte renovação da linha de veículos, espera ampliar em até 60% seu volume de vendas. Para o presidente da Abeifa, João Henrique Oliveira, outra arma para driblar o cenário de instabilidade tanto na importação como na produção local é a renovação da Letec, Lista de Exceções à Tarifa Externa Comum, que abrange produtos híbridos e elétricos e confere a eles imposto de importação de zero a 4% de acordo com a eficiência energética do modelo. “É de extrema impor - tância que essa lista seja renovada para este ano.”  announced the introduction of the hybrid SUV Niro, which is in the final stages of certification, and the EV6, the first 100% electric model, which should arrive in May. BMW is planning 20 introductions, mostly imported and electric. And Mercedes-Benz, which at the end of 2020 discontinued domestic production, is also betting on models of the EQ line, 100% electric, the first one in the roll being the EQS 53 AMG in the first half of the year. From January to November 2021, according to numbers from the 11 associates within Abeifa – which starting this year will not include numbers from BMW, which has chosen to be a member of Anfavea only – the 23.2 thousand units sold in Brazil mean a reduction of 7% in comparison with 2020 YTD. Local production of these companies, which are also included in Abeifa’s statistics, amounted to 43.8 thousand vehicles, for an increase of 61.2%. Put together, the volume in the first 11 months of 2021 was 67.1 thousand units, for an increase of 28.5 % compared to the same period of the previous year. This translates into 3.7% of the Brazilian domestic market. In this context, one of the most optimistic companies, BMW, which produces locally 80% of everything they sell in the country, hopes to repeat the good performance of 2021, thus growing 30% this year. On the opposite spectrum is Audi, which halted domestic production in February and is projecting a slight growth in 2022, as the troubles with semiconductors supply gradually disappear. Volvo aims for a more discreet course of action, as their focus is on the introduction of 100% electric models, rather than increasing 30% with combustion products. Kia, which seeks to reposition the brand towards the premium segment, wants to strongly renew their product line- up, increasing its sales volume up to 60%. .To the president of Abeifa, João Henrique Oliveira, who also serves as Volvo director, another weapon to fight the instability both in the import sector and in the local production is the renewal of Letec, Lista de Exceções à Tarifa Externa Comum. This list includes hybrid and electric models and grants them a taxation level between zero and 4%, depending on the energy efficiency of each model. “It is extremely important that this list is reviewed every year”.  Freeepik/frimufilms

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