BrazilAutomotiveGuide_2022

125 Janeiro/January 2022 | AutoData | Brazil Automtive Guide semestre a expansão mais acentuada registrada em igual período do ano passado. José Eduardo Luzzi, presidente da MWM, calcula um crescimento de 10% a 20% nos segmentos em que a empresa atua: motores, geradores e o mercado de reposição. Depois de revelar suas projeções para 2022, o executivo comentou sobre 2021: “É um ano que temos de comemorar muito. Foi extremamente desafiador. A questão da falta de componentes, de semicondutores e da inflação industrial é muito preocupante, mas está sendo extraordinário o desempenho diante de tantas adversidades”. O presidente da Cummins, Adriano Rishi, também estima crescimento de 10% a 20% nos negócios da empresa em 2022. Mesmo com projeções que animam as empresas existem algum pontos de atenção para o ano, como a capacidade para atender demanda elevada porque a crise dos semicondutores seguirá impactando o setor automotivo até o segundo semestre. Para Luzzi esse é o principal gargalo do ano, por ser uma questão global. A chegada do Euro 6 a partir de janeiro de 2023 irá alterar o ritmo da produção das empresas ao longo de 2022, que seguirão realizando as mudanças ne - cessárias para se adequar à nova legislação. O preço final dos motores será maior com a nova tecnologia, mas os executivos acreditam nas vantagens que serão proporcionadas, caso das emissões menores, principal objetivo das novas normas. Apesar de todas as dificuldades a demanda, mesmo a partir de 2023, fará com que as empresas possam dar continuidade às transformações necessárias para a utilização de matriz energética mais limpa. Os fabri - cantes de motores acreditam que no médio prazo os propulsores de combustão interna ainda terão vida longa no País, graças às diversas opções de combus - tível que podem ajudar na redução de emissões de carbono, como biogás, etanol e biodiesel.  FTP is the company to show a rather more optimistic take on 2022: growth of 15%, even as much as 20% in their business, according to Marco Rangel, its president, who believes that in the first half of 2022 we will see an increase in business not unlike that of 2021. José Eduardo Luzzi, president of MWM, foresees a growth rate between 10% to 20% in those segments where his company operates: engines and generators, including the replacement market. Having disclosed his projections for 2022, the executive elaborated on 2021: “It is a year we should celebrate. It was extremely challenging. The lack of components and semiconductors, plus the industrial inflation are a major source of concern, but progress has been extraordinary in the face of so many hurdles”. The president of Cummins, Adriano Rishi, declined to elaborate on projections for 2021, in the face of market uncertainties, but he also considers a growth rate of 10% to 20% in the company’s business in 2022. Even though a given degree of optimism exists, there are some points to watch along the way, such as how to serve an increase in demand, given that the semiconductors crisis will still be there well into the second half of the year. To Luzzi this is the main bottleneck of the year, given its pervasiveness around the world. The arrival of Proconve P8 as of January 2023 will affect the rhythm of production in the companies in the course of 2022, which will continue the process of adjustment needed to conform to the new legal framework. The final price of engines will be higher with the new technology, but executives believe in the positive effect of the resulting benefits, such as lower emissions, which is the main focus. Despite all the difficulties, demand starting in 2023 with the introduction of P8, will cause the companies to proceed with the changes needed to enjoy a cleaner energy matrix. Engine manufacturers believe that in the medium range, engines based on internal combustion will enjoy a long life expectancy, due to the options in fuels that will be instrumental in the reduction of carbon emissions, such as biogas, ethanol, biodiesel, and hydrogen. 

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