BrazilAutomotiveGuide_2021
16 Janeiro 2021 | AutoData | Brazil Automtive Guide for this year, should they pass through all the hurdles should improve the business climate in the country and reflect on the car sales performance. Up to the closing of this BAG Anfavea had not published its forecast, but there is, within the realm of the presidents of car manufacturers, a figure that hovers between 2,3 and 2,5 million units sold this tear in Brazil: “It can be said that the Brazilian market has a new floor, of 2 million units”. This figure will not help address the dilemma of production capacity utilization. The Brazilian market and its 2 million + new cars will take up less than half the installed capacity in Brazil, which is 5 million units. It is expected that in 2021 the possible rebound in demand is sufficient to keep the current staff levels in the factories. Otherwise, the trend will be that the production capacity will have to be adjusted to demand, a trend that is already taking place in some manufacturers and relevant supply chain members, therefore generating a slimmer plant design. In terms of production, Luiz Carlos Moraes states that the production lines are fine-tuned to the level of domestic production plus exports. Inventories of finished products are below the average recorded in the days before the pandemic struck, as a result of the effort exerted by the manufacturer to achieve a healthier cash flow. Moreover, there is plenty of caution on account of the challenges that the association foresees in the medium term. “We are still in the pandemic, with sanitary protocols in the plants and a big question mark as to planning. Is this current demand here to stay, or is it a repressed demand on account of the months of social distancing and temporary shutting down of dealerships?” November also recorded the highest exports level in all of the year, for 44 thousand units. External sales grew by 26.2% over October and 38.6% over November of last year. Year to date shipments came in at 28.4% below the January through November period of last year. A total of 285.9 thousand units of automobiles, light commercial vehicles trucks, and buses were shipped to external markets in the period. For 2020, Anfavea’s expectations are of a reduction of 34% in exports, as the recoup process is slow for the main partners in international sales, such as Argentina and Mexico. não havia divulgado sua projeção, mas há, no uni- verso dos presidentes das empresas fabricantes de veículos um número que flutua de 2,3 milhões a 2,5 milhões de unidades vendidas no Brasil este ano. Moraes confirma as primeiras impressões das montadoras: “Pode-se dizer que omercado brasilei- ro tem uma nova base, de 2 milhões de unidades”. Um número de referência que não ajudará a resolver o dilema da ocupação das fábricas. Omer- cado brasileiro e seus mais de 2 milhões de carros 0 KM ocuparão menos da metade da capacidade instalada no País, que é de 5 milhões de unidades. Espera-se em 2021 que a possível retomada seja suficiente para a manutenção dos quadros produti - vos nas fábricas. Do contrário a tendência é a de que seja mantido o processo de ajuste da capacidade que já está em curso em algumas montadoras e em suas cadeias de fornecedores, criando, assim, um parque industrial mais enxuto. Em termos de produção Luiz Carlos Moraes afir - ma que as linhas estão calibradas com a demanda do mercado doméstico e das exportações. O nível de estoque está abaixo da média registrada no período pré-pandemia, em um esforço das mon- tadoras em tornar o fluxo de caixa mais saudável. E há cautela por causa dos desafios que a entidade enxerga para o médio prazo. “Ainda estamos na pandemia, com protocolos sanitários nas fábricas e uma grande interrogação quanto ao planejamento. Essa demanda veio para ficar ou são compras reprimidas dos meses em que houve isolamento social e fechamento das concessionárias?” Também foi registrado, em novembro, o maior volume de exportações do ano, 44 mil unidades. As vendas externas cresceram 26,2% sobre outu- bro e 38,6% sobre novembro do ano passado. No acumulado do ano os embarques ficaram 28,4% abaixo do registrado de janeiro a novembro do ano passado. Foram enviados a outros mercados 285,9 mil automóveis, comerciais leves, caminhões e ôni- bus no período. Para 2020 a expectativa da Anfavea é a de retra- ção de 34% nas exportações, resultado traçado com base na lenta recuperação dos principais parceiros do País no comércio exterior, como Argentina e México. CONJUNTURA » BUSINESS ENVIRONMENT
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