BrazilAutomotiveGuide_2020

Manufacturers, states that the results demonstrate the rebound of the market. “Even though the performance is still below the numbers recorded in the 2012/2013 period it is a good indication of the economy recovery.” Should An r’s expectations prove right the road implement industry will deliver 115 thousand units to the market in all 2019. The previous forecast indicated a total of 108 thousand to 110 thousand units, a 20% growth. “We are optimistic in relation to 2020 and we project a 2-digit growth rate for the year, thus reaching the levels in the market that we experienced in the years before the 2014-2017 crisis”, states Mr. Fabris. “We should keep in mind that we went through a crisis that lasted for more than three years, with the market recording very low volumes and with the national eet aging. Therefore, this market recovery includes a partial eet replacement, and also re ects the performance of the economy as a whole. Business is picking up, and this is re ected in our numbers above expectations”, adds the president of An r. The market has experienced, as the year went by, a lack of balance between the light segment, body on chassis, and the heavy segment, trailers and semi-trailers, as a result of the slow economic recovery in urban centers. The agribusiness, which continues to go up, is the driving force behind the increased production of trailers and semi-trailers. From january through october of 2019 the heavy segment of the market reached a growth of 48%, with 53 240 permits, whereas the light segment achieved an increase of 25,9% as compared to the same period in 2018, at 46 581 units. According to manufacturers this di erence in performance will continue, but there are signs of recovery in the light segment, which are a ecting the sales of some of the products. “The concrete mixer trucks, for instance, have gone from 137 units in ten months of 2018 to 437 in the same period of 2019. This is a product totally linked to the construction industry, and accordingly re ects clearly on the light segment activity”, remarks Mr. Fabris. In the heavy line the highlights are dump trucks, container trucks and bulk carriers for dry loads. anterior indicava volume de 108 mil a 110 mil, representando 20% de crescimento. “Estamos otimistas para 2020 e projetamos um crescimento de dois dígitos para o próximo ano, atingindo a recuperação do mercado que tínhamos nos anos anteriores a crise de 2014 a 2017.” O presidente da An r complementa: “É bom não esquecer que passamos por uma crise de mais de três anos, com o mercado em volumes muito baixos e a frota nacional envelhecendo. Esta retomada traz consigo uma reposição de frota, além obviamente do desempenho da economia como um todo. Os negócios estão voltando e isso tem se re etido em números acima do que esperávamos.” O mercado registrou, ao longo do ano, um desequilíbrio da linha leve, de carroceria sobre chassis, e o segmento pesado, de reboques e semirreboques, como resultado da recuperação econômica mais lenta nos centros urbanos. O agronegócio, que segue em ascensão, continua a impulsionar a produção da linha de reboques e semirreboques. De janeiro a outubro de 2019 o segmento pesado alcançou crescimento de 48%, com 53 mil 240 emplacamentos, enquanto a linha leve atingiu 25,9% de expansão ante mesmo período de 2018, com 46 mil 581 unidades,. Na avaliação dos fabricantes essa diferença de desempenho deve persistir, mas já existem indícios de retomada que se re etem nas vendas de alguns produtos do segmento leve. “A betoneira, por exemplo, passou de 137 emplacamentos em dez meses de 2018 para 437 em 2019. Trata-se de uma venda ligada integralmente à construção civil, portanto re exo direto das atividades no segmento”, observa Fabris. No segmento pesado os destaques são basculantes, porta-contêiner e graneleiro carga seca. Divulgação/Randon 53 2020 | Brazil Automotive Guide

RkJQdWJsaXNoZXIy NjI0NzM=