BrazilAutomotiveGuide_2020

regaining lost territory, which heralds good perspectives for 2020. “We will close the year exceeding the 100 thousand permits mark, a number not attained since 2014”, pointed out the president of Anfavea, Luiz Carlos Moraes, during the Fenatran, International Cargo Road Transportation Show, which took place in October. Mr. Moraes also emphasizes that the industry is delivering to market products with high technology as connectivity items, automation, electronic management of eets and security, on top of propulsion modes that are alternatives to diesel, such as electric trucks. “Beyond that we are trying to build the best possible model to help in the eet replacement, with focus on the self-employed driver.” The negative developments in 2019 were the reduction in exports, 12.6 thousand units, just slightly over half the volume recorded in 2018, and the closing of Ford’s plant in São Bernardo do Campo, SP, which was announced in february and made e ective in october. The closing down of the truck production – as well as the Fiesta, the only automobile still to be produced in that plant – resulted in the elimination of three thousand jobs. CAOA Group, which had been repeatedly pointed out as potentially interested in taking over the installations, had not come forward on its stance until the beginning of december. marca de 100 mil licenciamentos de caminhões, um número que não era alcançado desde 2014”, pontuava o presidente da Anfavea, Luiz Carlos Moraes, por ocasião da Fenatran, Salão Internacional de Transporte Rodoviário de Carga), realizada em outubro. Moraes lembra ainda que a indústria está colocando no mercado produtos com alta tecnologia, incluindo itens de conectividade, automação, gerenciamento eletrônico de frotas e segurança, além de modos de propulsão alternativos aos motores diesel, como os caminhões elétricos. “Além disso estamos tentando construir o melhor modelo possível para ajudar na renovação da frota, visando principalmente o motorista autônomo.” Os pontos negativos de 2019 foram a queda nas exportações, para 12,6 mil unidades, pouco mais que metade do apurado em 2018, e o fechamento da fábrica da Ford em São Bernardo do Campo, SP, anunciado em fevereiro e sacramentado em 30 de outubro. O encerramento da produção de caminhões – e também do Fiesta, único automóvel que ainda era produzido pela Ford nessa planta – levou à extinção de cerca de três mil postos de trabalho. O Grupo CAOA, bastante mencionado como único interessado em assumir as operações da unidade, não havia de nido posição a respeito até o início de dezembro. Divulgação/Mercedes-Benz 29 2020 | Brazil Automotive Guide

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