BrazilAutomotiveGuide_2020

in sales of buses and trucks, mainly due to the eet replacement and the warming up of the economy as a whole. Cummins expected to nish 2019 with a reduction in the production of 15% in comparison to 2018, because of the shutting down of the Ford Trucks plant. But Luciana Giles, Director of Communications and Government A airs for Latin America, points out that the brand had a 10% market share in the bus market in 2015 and today it enjoys a 45% share. “In the truck segment we have other signi cant clients with a strong presence in the market, which means good prospects for growth in 2020.” Cummins sees gas combustion as an alternative for clean energy and it expects to perform in accordance with a market growth in 2020 of 10% to 15% expected for the truck market. The low GDP index of Brazil, as well as the slowdown in exports to Argentina, made MWM forecast to close 2019 with a production volume similar to the previous year, 30,000 engines. Recently the company introduced a line of generators with alternative fuels: gas and biogas. Other markets are relevant to MWM, as farming, construction and maritime, on top of the unit for aftermarket parts. “In general prospects are positive”, says Thomas Püschel, Director for the Aftermarket Parts Business Unit and Marketing. Marco Rangel, vice president of FPT Industrial for South America, states that the plans for the brand, not only in the Brazilian market but in the South American one as well, call for expansion in sales of all segments and for the strengthening of the distributor network as well. In 2018 FPT produced 42,000 engines in South America, out of which 60% in Sete Lagoas, MG, and 40% in Cordoba, Argentina. The company developed new powertrains and is investing in research with several fuels such as the energy generator powered by biomethane, Compressed Natural Gas, CNG, and Lique ed Petroleum Gas, GLP, which should be made available in the rst half of 2020. FPT believes that the agribusiness should continue to grow and believes that the market for construction machinery will regain momentum. Mas Luciana Giles, diretora de Comunicação e Relações Governamentais para América Latina, destaca que a marca tinha 10% de participação no mercado de ônibus em 2015 e hoje tem 45%:“No segmento de caminhões temos outros grandes clientes com forte participação no mercado, o que nos dá boas perspectivas de crescimento para 2020”. A Cummins enxerga a combustão a gás como alternativa de energia limpa e, para 2020, espera acompanhar o crescimento de 10% a 15% previsto para o mercado de caminhões. Devido ao baixo PIB brasileiro e à diminuição das exportações para a Argentina a MWM esperava terminar 2019 com um volume de produção semelhante ao ano anterior, de trinta mil motores. Recentemente a empresa apresentou linha de geradores com combustíveis alternativos: gás e biogás. Outros mercados relevantes para a MWM são o agrícola, construção e marítimo, além da unidade de peças de reposição. “No geral as perspectivas são positivas”, comenta Thomas Püschel, diretor da Unidade de Negócios de Peças de Reposição e Marketing. Marco Rangel, vice-presidente da FPT Industrial para a América do Sul, a rma que os planos da marca, tanto no mercado brasileiro como no sul-americano, são de expansão das vendas em todos os segmentos e fortalecimento da rede de distribuidores. Em 2018 a FPT produziu 42 mil motores na América do Sul, sendo 60% na fábrica de Sete Lagoas, MG, e 40% na de Córdoba, na Argentina. A empresa desenvolveu novidades em powertrain e continua a investir em pesquisas com combustíveis, como o gerador de energia movido a Biometano, Gás Natural Comprimido, CNG, e Gás Liquefeito de Petróleo, GLP, previsto para ser comercializado a partir do primeiro semestre de 2020. A FPT acredita que o setor agrícola deve continuar a crescer e acredita em uma retomada do mercado de máquinas de construção. 107 2020 | Brazil Automotive Guide

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