BrazilAutomotiveGuide_2019
9 2019 | Brazil Automotive Guide Divulgação/Renault Germany, the position of third largest consumer of automobiles in the domestic market, this today is a distant dream. In the world ranking, the country today occupies an eighth place as an internal consumer and ninth place as a producer, generating direct taxes of approximately R$55 billion annually. There is a 22% share of GDP, Gross Domestic Product, the wealth produced in the Country, or 4% of total GDP. The automotive sector exports US$19.7 billion and imports US$ 18.9 billion, a balance of US$800 million. If the balance is balanced, Anfavea, the National Association of Motor Vehicle Manufacturers, does not see 2019 with good prospects, since it projects a drop of 8.6% in exports, being 8.7% in lightweight and 6.2% in heavy goods. With the exception of the trade balance, employment has risen from 128 thousand to 131.3 thousand direct jobs, a rise of 2.5%, with a bullish outlook with the political definitions and the rewarming of the market. In compensation, production and licensing promise to follow what is expected in terms of the year of the upturn: a 13.7% increase in licenses, 2 million 546 million, and a 11.1% increase in production, 3 million, accumulated data that we had until the conclusion of this edition, from January to November, all provided by Anfavea, Sindipeças, MDIC, Ministry of Industry, Foreign Trade and Services, and Secex, Secretariat of Foreign Trade. diretos da ordem de R$ 55 bilhões anuais. São 22% de participação no PIB, Produto Interno Bruto, o conjunto das riquezas produzidas no Pais, ou 4% no PIB total. O setor automotivo exporta US$ 19,7 bilhões e importa US$ 18,9 bilhões, saldo de US$ 800 mi- lhões. Se a balança segue equilibrada a Anfavea, Associação Nacional dos Fabricantes de Veículos Automotores, não vê 2019 com boas perspectivas, pois projeta uma queda de 8,6% nas exportações, sendo 8,7% nos leves e 6,2% nos pesados. Com ex- ceção da balança comercial o emprego apresenta tendência de alta, tendo crescido de 128 mil para 131,3 mil postos diretos de trabalho, uma alta de 2,5%, com perspectiva de alta com as definições políticas e o reaquecimento do mercado. Em compensação produção e licenciamento prometem seguir o que se espera em termos de ano da virada: alta de 13,7% em licenciamentos, de 2 milhões 546 milhões, e de 11,1% na produção, de 3 milhões, dados acumulados que tínhamos até a conclusão desta edição, de janeiro a novembro, todos fornecidos por Anfavea, Sindipeças, MDIC, Ministério da Indústria, Comércio Exterior e Serviços, e Secex, Secretaria de Comércio Exterior. 109 mil máquinas agrícolas e rodoviárias. Isso tudo gera – e os dados de faturamento mais recentes remetem a 2017 – US$ 59,2 bilhões. Se anos atrás o Brasil oscilava, e disputava com a Alemanha, o posto de terceiro maior consumidor de automóveis no mercado interno, isso hoje é um sonho distante. No ranking mundial o País hoje ocupa um oitavo lugar como consumidor interno e um nono lugar como produtor, gerando tributos
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