BrazilAutomotiveGuide_2019

27 2019 | Brazil Automotive Guide Divulgação/Scania - and the same goes for buses, whose order has Mercedes much further ahead, with 59.2% of the market, followed by Volkswagen, 17.03%, Marcopolo, 9.9 %, Iveco, 6.56%, Scania, 3.73%, Volvo, 2.13%, and Agrale, 1.22%. The segment is up and optimistic for 2019. Data from Anfavea, the National Association of Automobile Manufacturers, indicate that truck sales up to November rose 49% over the same period last year - 68,400 units in 2018 against 45,900 in 2017. However, the news is not so good when it is found that the total production capacity of 400,000 units per year is far from being achieved. From January to November 2018, 125 thousand 537 units of trucks were produced, 98 thousand 097, and buses, 27 thousand 440. It is, however, a much higher number than that presented in 2017: trucks, 75 thousand 608, 29.7%, and buses, 19,321 321, 42%, a recovery both with high bias. The same euphoria was not seen in the export process - in trucks it fell 9.8% in the accumulated of the year, with 23.5 thousand units in 2018 and 26.1 thousand the previous year. In buses 8,2 thousand were exported, which represents a fall of 0.8% compared to the 8,3 thousand of the same period of 2017. In a meeting with the press, in the first days of December, Volkswagen Trucks and Buses reaffirmed its investment of R$ 1.5 billion in the period 2017-2021, the largest in its history, aiming to bring new products, innovations of digitalization and connectivity and international expansion of the brand. com 59,2% do mercado, seguida por Volkswagen, 17,03%, Marcopolo, 9,9%, Iveco, 6,56%, Scania, 3,73%, Volvo, 2,13%, e Agrale, 1,22%. O segmento está em alta e otimista para 2019. Dados da Anfavea, Associação Nacional dos Fabri- cantes de Veículos Automotores, indicam que as vendas de caminhões até novembro subiram 49% com relação ao mesmo período do ano anterior – foram 68,4 mil unidades em 2018 contra 45,9 mil em 2017. No entanto a notícia não é tão boa quando se constata que a capacidade produtiva total, de 400 mil unidades/ano, está longe de ser alcançada. De janeiro a novembro de 2018 foramproduzidas 125mil 537 unidades de caminhões, 98 mil 097, e ônibus, 27 mil 440. É, no entanto, um número bem superior ao apresentado em 2017: caminhões, 75 mil 608, 29,7%, e ônibus, 19 mil 321, 42%, uma recuperação e tanto, com viés de alta. A mesma euforia não se viu no processo de ex- portação – nos caminhões caiu 9,8% no acumulado do ano, com 23,5mil unidades em 2018 e 26,1 mil do ano anterior. Em ônibus 8,2 mil foram exportados, o que representa queda de 0,8% se comparado com as 8,3 mil do mesmo período de 2017. Em encontro com a imprensa, nos primeiros dias de dezembro, a Volkswagen Caminhões e Ônibus reafirmou seu investimento de R$ 1,5 bilhão no período 2017 - 2021, omaior de sua história, como objetivo de trazer novos produtos, inovações de digitalização e conectividade e expansão internacional da marca.

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